1060211106 |
Aprofundiment en el treball per ambients i la seva documentació i avaluació |
2019-2020 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
2/10/2019 - 22/2/2020 (21 hores) de h a h |
|
ESC Montseny |
|
c. Torrent del Remei, 2-10 (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Gràcia
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2019 - 27/09/2019 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La present activitat formativa està dirigida a professorat d'Educació Infantil i Primària, i està destinada a:
-Seleccionar i gestionar diferents recursos per a dissenyar ambients al centre educatiu
-Elaborar una programació d’ambients per a Educació infantil i Primària (cicle inicial)amb una metodologia d'enfocament globalitzat.
-Dissenyar instruments d’avaluació dels processos de l’aprenentatge dels ambients programats.
-Consensuar i unificar models, estratègies i criteris per avaluar i documentar els processos d’aprenentatges com eina facilitadora per afinar la mirada dels mestres, i compartir-la amb infants i famílies.
El curs es composa d'un total de 21 hores i es repartiran de la següent manera:
-14 hores presencials al centre que es dividiran en 7 sessions.
-7 hores de treball personal.
|
| |
Objectius |
En finalitzar aquest curs, els participants seran competents per:
-Adquirir eines de gestió i organització de recursos humans per al disseny d’ambients.
-Seleccionar els criteris d’avaluació i els continguts a incloure en la programació dels ambients.
-Dissenyar i programar les propostes educatives dels ambients, incloent-hi les eines d’avaluació.
-Afinar la mirada dels mestres per documentar el dia a dia i donar-li visibilitat compartida amb els infants i les famílies.
|
| |
Continguts |
Sessió 1
-Marc teòric a partir del currículum i referents on l’infant és el centre del seu procés d’aprenentatge.
Sessió 2
-Revisió dels espais, materials, temps de cada escola en la introducció dels ambients d’aprenentatge fins ara.
-Tria, situació i gestió dels recursos humans i materials
Sessió 3
-Revisió del disseny i programació dels ambients
Sessió 4
-Com documentar
Sessió 5
-Avaluació dels processos de l’aprenentatge (com avaluar els ambients): activitats, tècniques i eines d’avaluació
Sessió 6
-Seguiment de la implementació dels Ambients d’aprenentatge
-Contrast d’experiències i estratègies
Sessió 7
-Resolució de dubtes
|
| |
Formador/a |
Gemma Bassa i Sònia Martínez
|
| |
Avaluació |
-Reflexió d’aspectes teòrics de manera individual i en petit grup sobre la mirada vers l’infant i el rol de l’adult.
-Identificació d’aquells aspectes a millorar o modificar en el disseny de propostes als diferents ambients, temps i materials utilitzats.
-Identificació d’aquells aspectes a millorar o modificar en la manera d’avaluar i registrar en moments de lliure circulació als ambients.
-Interiorització de les diferents maneres de documentar, com una eina imprescindible per avaluació.
-Utilització de diferents dispositius per documentar i plasmar-ho per donar visibilitat als diferents processos
-Seguiment de l'assistència
-Seguiment de les tasques que es demanen a cada sessió.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència al 80% de les sessions presencials i presentació de les propostes d'activitats de manera satisfactòria pels altres requisits.
Es requerirà un qüestionari de satisfacció.
|
| |
E-mail |
crp-gracia@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
02/10/2019 |
1645 |
1815 |
Sessió 2 |
dimecres |
16/10/2019 |
1715 |
1915 |
Sessió 3 |
dimecres |
23/10/2019 |
1715 |
1915 |
Sessió 4 |
dimecres |
30/10/2019 |
1645 |
1845 |
Sessió 5 |
dimecres |
13/11/2019 |
1645 |
1845 |
Sessió 6 |
dimecres |
15/01/2020 |
1645 |
1845 |
Sessió 7 |
dimecres |
22/01/2020 |
1715 |
1845 |
|
| |